söndag 17 november 2013

En söndagspromenad i solen hade inte varit fel

Oj vad lite bloggat det blivit den här veckan, det är nog rekord, men det har varit lite av ett mentalt vakuum efter att vår sista stora mässa startade i tisdags. Gud så skönt att hösten är "över", jobbmässigt. Eller tja, det är ju inte så att det inte finns massor att göra, men det är ändå inte alls samma tryck o stress som det har varit. Vi hade ju lite tur i oturen här hemma med, Lukas blev sjuk i onsdags, men då var ju mässan i gång så då passade det mig rätt bra att VAB'a. Förra veckan hade inte varit lika smidigt (Tobbe har ju oxå fullt upp).

Tyvärr blev även Tobbe sjuk i fredags, vilket iofs resulterade att jag fick gå på den årliga glöggfesten där vi inte hade nån barnvakt, så det var lite blandade känslor från min sida... "vad synd att du är sjuk, fast vad kul att jag får gå på fest" typ..... Som vanligt en väldigt lyckad tillställning, även om jag nu inte alls verkar kunna dricka nån alkohol nu för tiden? Två 33 cl öl, en snaps och en 4:a whiskey - inte så mycket på en HEL kväll när man äter julbord samtidigt, men det var nästan för mycket ändå... Vet inte om det är nån "rest" från att jag lämnade blod förra veckan, eller om det är nåt annat som påverkar, men det bådar ju inte sådär jättegott inför nästa veckas cocktailfest... =/

På tal om festen så har vi bakat och grejat idag igen, jag och barnen. Lukas imponerar mig stort faktiskt, han är jätteduktig och noggrann och vill väldigt gärna hjälpa till med maten/baket. Tror faktiskt att han är lika duktig som Oliver i köket, trots att han bara är 3 år! Han pratar oerhört mycket nu också, det är så charmigt att höra de långa, långa haranger av påståenden och frågor som strömmar ur honom, många skratt blir det allt!

För övrigt har barnen varit ute och lekt i det fantastiska vädret idag med. Jag skäms lite för att erkänna att jag har knappt varit utanför dörren, har mest velat sova och känt mig bakis - jätteslöseri med en sån fin dag...

Full fart på den lille, som för övrigt är frisk nu om man bortser från den rinnande lilla näsan. 

Storebror tränar ju innebandy, så lite koll börjar han ju få på klubba och allt :)
Som en sista litet tillägg kommer ett par bilder på hallen med, det är ju liksom lite svårt att fota så man får med så mycket, speciellt när man inte orkar byta objektiv på kameran...
Halltapeten fick faktiskt fortsätta ända ut i vardagsrummet. En
ny sko-byrå från IKEA blev det med, oerhört bra möbel!
Vi har ju två olika tapeter i hallen, förutom en del vita väggar. Här syns en del av den andra tapeten.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar