lördag 28 december 2013

Borde önskat mig en luskam i julklapp

Ja herregud, det är ju tur att julen infinner sig i början av jullovet, så man har en vecka eller så på sig att vila upp sig...

Just julafton var ju inget jobbigt, barnen fick öppna ett par paket på morgonen - däribland nya Skylanders - och jag åkte och julaftonssparrades mellan 9 och 10. Sen åkte vi över till mina föräldrar och min bror och åt jullunch, för att sen återvända för paketöppning och, såklart, mer ätande hemma hos oss.

I år bytte vi jultomte med Alicias föräldrar, jag hade just övertalat min bror att han skulle gå över och tomta hos dem, när mamman i huset kom som tomte... Satan, nu åkte ju jag på att tomta tillbaka ;-) Oliver fällde inga kommentarer om tomten överhuvud taget, eller jo, det var konstigt att tomten bar mask, så det var nog inte den riktiga utan en av hans hjälpredor, men Alicia tyckte det var konstigt att tomten hade ett likadant halsband som jag... Miss av mig!

Juldagen var skön, lite mer träning och sen slappa hemma hos mamma, självklart med lite nya, konstiga strategispel i brädform som vi fått av min bror - lite av en tradition kan man väl säga vid det här laget.

Annandag bar det av till makens bror där barnen fick träffa kusinerna och farfar, mycket bilåkande blev det ju, de bor ju i Vimmerby så det är svårt att komma undan liksom.

Igår var det dags för ungarnas "stora" julklapp, vi åkte med en kompis familj till Skövde för att bada i Arena Skövde, bowla och sedan sova på hotel Billingehus. Det var på det stora hela väldigt trevligt, förutom ett gäng konflikter med båda barnen. Suck. Jag kan inte bestämma mig för om det är jag som är en jobbig och dålig morsa eller om det är DE som är trotsiga och allmänt stökiga... Antagligen det första, men det är ju en hel doktorsavhandling bara det, så det tar vi en annan gång.

Visst ja, vi har ju firat lite annat med, julafton firades med att Lukas hade 39 graders feber ut ur ingenstans (den försvann sedan sakta och var såklart borta helt när vi badade), och på juldagen fick vi ett mindre besök av löss på Oliver (verkade bara vara två, så jag tror vi hann få det under kontroll innan det spred sig). Just nu känns det som om JAG håller på att bli sjuk, men det kan vara en kombination av att jag inte fått sova på en vecka eftersom Lukas hållt mig vaken varenda natt och att jag är trött från bad och julfirande. Vi får väl se imorgon...

Avslutar i alla fall med en liten bild på mig och min bror på julafton, förutom mustaschen så brukar folk säga att vi är rätt lika, men jag vet inte riktigt...

Måste nog sätta mig in lite mer i kameran förresten, med blixt blir ju bilderna inte sådär jättespännande, men utan blixt blir det lätt gryniga när man tar inomhus så här i mörkret...

1 kommentar :

  1. Läste ikapp mig på Bloglovin och hittade tre(!!) nya inlägg från fina DU! Kram i

    SvaraRadera