söndag 29 december 2013

Formtankar

Efter julens dekadenta levnadssätt så känner jag definitivt att det är dags att ta nya tag i träningen igen. Det är ju inte helt ovanligt, så här års, men nu för tiden har jag ju faktiskt lite rutin på både träning och kost (när det inte är julhelg) och jag har faktiskt lärt mig att ha lite tålamod med mig själv, resultaten kommer ju liksom aldrig sådär snabbt som man vill att de ska göra ändå.

Det kommer nog bli en hel del träning och kost här framöver, så får väl ni som är intresserade läsa det och resten inte, helt enkelt...

Så, träningen kommer nog kanske inte skilja sig så mycket från i höst, jag har ju kört på rätt hårt med gymträningen, men däremot så skulle jag ju förbaskat gärna vilja få inte lite kondition och flås med -  helst i form av längdskidor men det ser det ju inte ut som just nu, annars i form av löpning, men när det är sånt här väder så får det nästan bli på löpband och det är ju såååå tråkigt. Jag behöver ju liksom min vanliga runda, där jag inte på något sätt kan gena, ett löpband kan man ju bara kliva av och gå därifrån och efter typ 30 sekunder är det precis det jag vill göra... Den träningen får nog bli på lördagar, när Oliver tränar tennis, för då hinner jag ändå med ca 3 styrkepass i veckan på luncherna, och 2 sparringpass på kvällarna.

Kosten då, tja, det första jag ska göra nu är att rensa ur hela köket på allt SKIT som har samlats under julen - chips, choklad, godis och annat ska helt enkelt BORT. Jag är ingen godisråtta, men ligger det en lyxig chokladask hemma så är det lite FÖR svårt att hålla tassarna borta, så nu ska det slängas. Sen blir det protein och grönsaker för hela slanten, jag har satt upp ett eget mål på 65 kg (4 kg mindre än innan jul, har inte vägt mig efter men det har säkert ökat på lite), dels pga att jag tycker det skulle vara en utmaning och sen vore det ju lite kul om man kunde få även fettet nedanför naveln att dunsta. Låren kan få minska lite i omfång, och även om jag inte vill ha en mindre rumpa så kan man ju forma till den med lite mer muskler istället.

Fortsatt strategi blir ju 16:8, dvs man äter mellan 12 och 20, men inte där efter/innan. Ska dessutom FÖRSÖKA bli bättre på att få med mig mat till jobbet, men jag vet ju att jag har lite svårt för det, så jag ska göra mitt bästa men tänker inte ge upp helt om nu inte det går - man kan ju köpa rätt ok mat ändå (typ grillad kyckling o sallad).

Vet inte nån mer har lust att hänga på med lite träning och kost här på bloggen eller så, men i så fall är ni välkomna, alltid roligt när man kan hjälpa varandra lite, och det blir jobbigare att "fuska" om man nu ska blogga om saker sen...

Så, INTE ett nyårslöfte, men ett löfte till mig själv - jag ska banne mig bli starkare och snabbare än jag är nu!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar