torsdag 19 december 2013

Julstök?

Det är lugnt här på bloggfronten just nu, som ni kanske märker. Det har inte hänt så mycket spännande, jag tränar så mycket och hårt som jag bara kan, och sen gäller det att försöka hinna med allt annat däremellan. Däremot har jag nog aldrig någonsin varit så oförberedd på julen som jag är i år, för första gången någonsin så har jag inte hunnit ta julkort på barnen och skicka, faktiskt har jag inte ens lyckats köpa vanliga kort och lägga på lådan!

Pepparkakor och lussekatter har också uteblivit, i år blev det ett halvfabrikat till pepparkakshus från ikea - helt perfekt ärligt talat, för ungarna vill ju ändå bara dekorera det och nu passade ju bitarna ihop ;-) Julgranar fick vi ju inte klart förrän nu i helgen, tror det är rekordsent för att vara mig. Julklapparna har vi däremot klara, även om vi inte köpte det sista till barnen förrän i går, men det var å andra sidan bestämt sedan länge.

I år fick ju barnen en egen gran, så den här granen är
"min". Insåg dock att jag inte riktigt hade pynt så det
räckte till två hela granar....
Jag tror att jag valt bort en del saker pga jag inte äter så mycket onyttigt längre, tex lussekatter och pepparkakor. Och om nu inte JAG äter det (eller VILL äta det borde jag säga) så känns det ju meningslös att liksom baka det... Barnen och jag bakar knäckebröd till höger och vänster istället, det är ju minst lika roligt!


På söndag ska vi träffa grannarna för att käka julbrunch, dvs julskinka och tomtegröt. På julafton firar vi som vanligt hemma hos oss med mina föräldrar och min bror - det blir ett ganska enkelt julbord, så det enda jag ska göra är Janssons och sen fixa en ostbricka till kvällen!

Jag tänkte faktiskt försöka hinna med en liten udda grej på julaftons morgon (vid 9-tiden), nämligen jul-sparring. Eftersom barnen ska få ett TV-spel på morgonen så lär de väl försvinna in i det en stund, så då åker jag och sparras en timme innan det är dags att åka hem och äta alldeles för mycket mat och godsaker....

Ifall jag inte skriver mer innan:

GOD JUL!!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar