måndag 30 december 2013

Watermelon Madness

Av lite olika anledningar gillar jag inte direkt kosttillskott. Dels tycker jag väl lite att om man äter hyfsat välbalanserad mat så borde man inte behöva, dels är det oftast ganska äckligt och så, sist men förmodligen den största anledningen, jag kan inget om det. Eller tja, jag har läst en del hit och dit, men det är ju en helt sjuk djungel av PWO'er, shakes, aminosyror, BCAA, ABCD och gud vet allt...

Proteinshakes har jag i och för sig använt ett tag, men främst vid de tillfällen när man liksom inte kommer åt att äta något på ett smidigt sätt, tex efter jobbet innan sparringen (man vill INTE ha mat i magen när man sparras), eller efter sparringen när man inte direkt känner för att äta något kl 21 på kvällen. Idag kände jag att jag borde uppgradera mig lite, så jag åkte ner till gymgrossisten och frågade helt enkelt om råd - jag vill ha något jag kan ta precis innan jag tränar på lunchen som gör att musklerna inte bryts ner och som ger lite energi. Vid det laget har jag ju fastat i ca 16 timmar, och visserligen tycker jag att orken finns där rätt bra ändå, men det är ju risk att man bryter ner lite onödigt mycket muskler på det sättet.

Star Nutrition är gymgrossistens egna märke tror jag, och det har jag testat innan. Xtend är mitt nya tillskott. 
Så, mitt "nya" upplägg när det gäller kosttillskott blir att jag kommer ta Xtend innan styrketräningen när jag kör på fastande mage. Vi får se om jag känner att det ger lite extra energi, och förhoppningsvis lite extra resultat också!

Lite lagom irriterande så blev jag ju med förkylning precis lagom till jag tänkte öka på träningen igen, men tills jag känner att jag inte blir flåsig av att gå 10 meter igen så får jag hålla mig till lågintensiv träning - dvs en morgonpromenad. I morgon tänkte jag testa att gymma lite, lite lugnare än vanligt men jag vill helst inte tappa för mycket fart nu.

Förresten, köpte nu smaken "ice coffee" på proteinpulvret, har hittills testat:
vanilj-päron : helt ok, smakar typ päronsplit
jordgubb : makens val, enda gången den är ok är om man mixar den med riktiga, frusna jordgubbar
choklad : vidrig!!! smakar typ som en äcklig pulvervariant av typ sån billig choklad som finns i adventskalendrar...
banan : favoriten hittills, smakar typ skumbanan, god att mixa med frukt

Tycker att det lätt blir sött och sliskigt. Jag blandar nästan alltid med mjölk, och helst en timme innan jag ska dricka det så det inte är pulvrigt. Har någon tips på smaker eller sorter får ni gärna säga till!



2 kommentarer :

  1. Hej,
    Vill ni ha ett bra och välsmakande protein tycker jag ni ska testa Body Science från MM Sports. Dem vann Body Magazines stora smaktest med deras Double Chocolate Almond - och det är dessutom det största smaktestets som har gjorts på marknaden. Borde säga en hel del.

    Min favorit av alla är Body Science Casein - med smaken Double Rich Chocolate och Blåbär!

    Kul blogg för övrigt, och riktigt stiliga bilder :)

    /MVH Johnny

    SvaraRadera