söndag 19 januari 2014

En sån här vecka skulle man ha jämt!

Oj vilken vecka! Tisdag till onsdag var jag och en kollega på Formex och kollade läget - mycket trevligt (förutom att vägarna var igensnöade så det tog lång tid att köra). Sov på Amaranten och åt en sjukt god hotellfrukost - det finns banne mig inget bättre!!

Torsdagen försvann på lite utbildning på jobbet, och på kvällen var det ost- och vinprovning som ett led att få igång lite mer roliga aktiviteter på jobbet - inte mig emot! Mycket goda ostar och viner =)

Fredagen var väl ändå den bästa dagen på veckan, min man fyller 35 år nästa vecka och jag hade planerat in en liten överraskning åt honom. När vi lämnat barnen på skola och dagis så hämtade jag upp en kasse (med hans kläder) på "vägen till jobbet", fast istället för att åka till jobbet vek jag av och körde upp i Göteborgsbacken =) Efter lite inledande panik hos maken fick han klart för sig att hans ledighet var OK med jobb och chef, och vi åkte till Göteborg. Förmiddagen spenderades på lite lugn shopping och fika, innan vi åkte vidare till den "riktiga" presenten - Sankt Jörgen Park Resort (ett spa-hotell) strax utanför Göteborg. Oerhört fint och fräscht hotell! Vi hade handlat med oss en kasse delikatesser på Focus (ostar, salami, revben, oliver och annat gott) och jag hade med vin, så vi mös lite på hotellrummet innan det var dags för spa.

Av mina föräldrar hade vi fått (en tidig present för mig) deras SPA-ritual, där man får en guidad genomgång, en påse produkter och en beskrivning på hur man ska göra hela ritualen, sen var det bara till att skrubba, bada, basta, lägga masker och allmänt njuta! Det tog ca 3 timmar och var fantastiskt skönt!

Lördagsförmiddagen blev hotellfrukost (igen, oxå den här helt fantastisk) och lite ytterligare SPA, innan vi tog en fika med min bror i Göteborg och åkte hem och hämtade barnen hos mormor. En riktigt skön upplevelse allt som allt!

Idag har vi åkt pulka med barnen, och maken och Oliver var iväg och åkte skridskor. Har inga bilder från SPA'et (inte så smidigt att fota där), men här kommer lite från vår ute-dag idag =)

Jag har inte hunnit fixa med bilderna överhuvudtaget, så de är nog lite mörka, men det är ju bättre än inget =)


Här har vi snart-35-åringen i egen hög person =) <3
Fasiken det är kul att åka snowracer ändå!
Stora pojkar åker ju själva, såklart. 

Lukas åkte visserligen gärna själv, men det gick riktigt jäklans fort, så det kändes säkrare att sitta med honom ändå. 
Nu är det tillbaka till vardagen som gäller, men det ska väl gå det med =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar