torsdag 30 januari 2014

Frestelser

Aaargh, igår VABbade jag med Lukas, och det är ju heeeelt hopplöst när man ska hålla någon form av vettig kosthållning. I och med att jag kör 16:8 så äter jag ju ingen frukost normalt sett, här på jobbet är det ju inga problem för här FINNS det ju ingen frukost, men när man gör i ordning frukost till barnen (de äter ju vanligen på skola och dagis) så är det ju helt sinnessjukt svårt att inte äta nåt själv.

Visserligen valde jag en bra frukost, det blev kokt ägg och lite ost, men sen var det ju likadant resten av dagen med. Går jag hemma så går jag och drar i kylen hela tiden för att äta nåt - vad är det för beteende egentligen?!? Alltså blev det lite mycket ätit i går, men jag valde som sagt var bra mat hela tiden åtminstone. Annars hade jag nog kunnat äta hur mycket "skit" som helst...

Det GÅR ju välja vettiga alternativ, så blir inte "skadan" så stor...
Idag är Lukas tillbaka på dagis, fortfarande hostig och snuvig, men pigg i övrigt, och jag är tillbaka i "säkerhet" på jobbet - långt bort från alla frestelser i det egna köket ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar