måndag 6 januari 2014

Tillbaka till verkligheten

Så, i morgon börjar alltså allvaret... Det är nu man ska hitta karaktären igen, med sin kost alltså, träningen är ju inga större problem eftersom jag gillar den. Maten däremot... blir helt klart mer av en utmaning! Men men, jag hoppas att om jag bara kommer in i det så ska det väl ge sig det med, och om inte annat så tycker jag det är lättare när man jobbar - där finns ju helt enkelt inte så mycket att äta!

Vi har åtminstone gjort en bra start här nu, och lagat bra GI-mat som räcker i två dagar framöver. En av sakerna - sesampanerad kyckling - blev riktigt gott, och funkar dessutom om man äter LCHF, här kommer ett enkelt recept!

Sesampanerad kyckling
Köp antingen innerfilé av kyckling, eller dela en vanlig i 3-4 smalare bitar. Vänd sedan i uppvispat ägg, och sedan i sesamfrön (det går åt många!). Salta och peppra (vänd INTE ner det i fröna, det lägger sig bara i botten då...)

In i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter - servera tex med en kall sås och valfritt tillbehör. Supersmidigt, och riktigt gott! Gick tom hem hos ungarna :)


Förresten, idag körde jag BodyBalance innan årets första sparringpass, det var en höjdare! Visserligen är BB lite jobbig, men jag var oxå rätt mjuk och uppvärmd i hela kroppen, inte dumt när man ska sparka högt! Nu är jag skönt seg och genomarbetad, så nu blir det sängläge - får inte glömma att ställa klockan bara...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar