tisdag 11 februari 2014

Små steg framåt

Tjo hopp, vi vill ju inte falla från normen så här i Vabruari, så idag är maken hemma med Lukas som har feber och hostar lungorna ur sig. Hostar gör jag med, men förutom en vag huvudvärk där till så känns det rätt ok ändå faktiskt.

Har ju befriat mitt finger från den sista tejpen, och det kommer väl kanske inte bli det snyggaste fingret i världshistorien direkt, men men. Jag kan böja det en del nu, och jag hoppas att det mest är ovana och stelhet som gör att jag inte kan böja det helt. Nu skar jag mig på ovansidan/utsidan av fingret, så det är ju inte själva böj-senorna som är skadade i så fall, tur i oturen. Tänkte försöka mig på lite marklyft idag, för att känns om fingret vill vara med, men boxningen får vänta till nästa vecka eftersom det inte har läkt helt än.

Såret syns inte, det sitter på mittleden på långfingret, men som ni ser
kan jag i alla fall böja fingret nu!
Nu när jag inte har kunnat kickboxas så har jag kört en del yoga och bodybalance istället, av tre anledningar; jag vill inte komma ifrån rutinen att träna de kvällarna, jag kan lika gärna passa på att bli lite smidigare och dessutom är det rätt roligt att prova något nytt. Det är oväntat jobbigt, och jag har typ träningsvärk överallt! Tre-fyra gånger tar det väl ungefär för att börja komma in i det, men har du inte provat så gör det! Speciellt i kombination med styrketräning - nåt man inte direkt blir MER rörlig av...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar