måndag 10 mars 2014

Gear up

Eftersom de flesta som läser den här bloggen kanske inte har så bra koll på det där med kickboxing så tänkte jag att det kunde vara lite roligt att visa alla skydd vi använder - det är ju stor skillnad på att träna och tävla på amatörnivå mot proffsnivå, såklart.

Det här är alla mina skydd:


Benskydd (ersätts av ben- och fotskydd till tävlingar, i separata delar)
Suspensoar - används enbart på tävlingar (eller ja, det är ju valfritt förstås, men där MÅSTE man ha det)
Bröstskydd - som ovan
Lindor - valfritt men jag tycker de ger lite handledsstöd och gör att handsken sitter bättre
Handskar
Tandskydd
Hjälm

Benskydd och handskar är till för att skydda motståndaren, inte mig, till skillnad mot vad man kanske först tror. Det kommer nån bild med allt på sen, om inte annat så från matchen på lördag... Maken ska följa med och stötta, men det lär nog bli lite både fotat och filmat skulle jag tro :)

Som ni ser är det ganska mycket skydd, och trots att man kan tro att det är en "farlig" sport så är det ovanligt med värre skador än lite blåmärken och ett och annat näsblod, mycket pga vi är en bra klubb men även pga alla skydd. Det är ju ingen bra träning om man skulle bli skadad och missa en massa träning hela tiden!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar