onsdag 5 mars 2014

Spagettiarmar

Tur man har folk som pushar en när det går trögt - det som till slut fick mig att faktiskt "springa" hem i går var kommentaren - du vet hur bra du kommer må efter! Och det är ju sant, hade jag INTE sprungit nu när jag hade tänkt det så hade jag varit lite grinig och irriterad på mig själv hela kvällen, nu var jag supernöjd med mig själv när jag kom hem och smällde med gott samvete i mig en semla. Och halva Lukas semla med. =)

Idag fick jag lite hjälp med att köra dagens styrketräning med, det gör det ju lite lättare, speciellt när man kör bänkpress. Det blir lätt lite pinsamt när man ligger klämd under stången för att man inte riktigt orkade den där sista repetitionen... Så, bänkpress och pull-ups, alltså!

60 kg - men jag orkade inte riktigt själv, fick lite hjälp. Har legat still på 55 ett tag som max nu (dvs man orkar inte mer än ca 2-3 st), men man kan ju alltid testa att öka när man har nån som hjälper till!

Försöker få ut det sista lilla av bröstmusklerna i Cablecrossen, och sen var det pull-ups. 


Och om det nu är nån som tror att mina pull-ups alltid ser så snygga ut så kan jag ge en bild på hur det ser ut i verkligheten med, när jag gjort de 3 jag klarar av ;-)

Det gååååååår verkligen inte!
Känner mig lite kluven inför tränings"selfies", men nån gång i bland kan det ju vara kul att ha, om inte annat för att kolla tillbaka på själv.

Nu är jag fullt och totalt slut i armarna, tur jag inte ska träna nån kickboxing i kväll! :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar