onsdag 7 maj 2014

Sweet dreams

Aaaah mina ben... Den här veckan testar jag en kollegas nya träningsprogram inför sommaren, lite mer HIIT träning, eller typ cirkelfys, kan man väl säga. I måndags var det överkropp, och idag var det underkropp (ok, det lät jättekonstigt, men jag kan ju inte säga bara ben för det tog ju rätt bra på rumpan med).

I korthet är det ett gäng olika övningar som man gör 15 st av varje innan man byter övning, utan någon direkt vila mellan, och sedan upprepar man detta i 3 varv. Det är mer flås och mjölksyra än ren styrka, och jag får väl erkänna att jag har någon form av hatkärlek till det här upplägget. Det är asjobbigt med mjölksyraträning, men samtidigt har jag inte kunnat stöda ordentligt på benen på hela eftermiddagen så jag kan ju liksom inte säga att det inte är effektivt... Tre veckor kommer vi köra det här upplägget, innan jag troligtvis återgår till den gamla vanliga träningen igen. Kanske sätter det lite extra fart på förbränningen med :)

Nu ska jag ta och släpa mina stackars ben i säng och förhoppningsvis sova som en liten gris... Åh, på tal om det förresten, jag har haft väldigt, VÄLDIGT lätt för att få kramp det senaste halvåret, och någon gång i våras köpte jag ZMA tabletter på gymgrossisten (zink, magnesium och vitamin B6). Kramp kan ju bero på vätskebrist och lite annat, men tydligen är magnesiumbrist också en vanlig orsak. De här tabletterna kan jag säga att jag fått ett väldigt tydligt resultat med - de kvällarna jag tar tabletterna sover jag jättegott och klarar mig utan kramp det kommande dygnet, men när jag inte tar dem så dröjer det en dag eller så och så får jag kramp lite varstans igen. En vanlig "bieffekt" av tabletten är tydligen att man kan få rätt mysko drömmar, och ja, det känns som jag drömmer MER med dem? Fast hellre det än att flyga upp ur sängen med kram i vaderna!

Sov gott, folk :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar