söndag 25 maj 2014

Vissa äter för att leva, jag lever för att äta ;-)

Alltså, hela jäkla vintern går utan att något händer, varenda helg känns lite allmänt bortkastad och tråkig, och sen kommer våren och då händer allt på en gång! Speciellt maj är det fullt ös i vår familj, eftersom i min del av familjen fyller alla år i maj. Lägg sen till att jag och maken har bröllopsdag och att det är mors dag, så får ni hela bilden.

Sist skrev jag ju om när vi lagade mat med jobbet och jag var så mätt att jag höll på att kräkas, och man kan väl säga att resten av veckan har fortsatt på samma sätt - helt enkelt med MÄNGDER av god mat!

På fredagen kom min lillebror hem och firade mammas 60-års dag genom att bjuda alla på Småländska kolonin, det var sådär alldeles fantastiskt gott som det vara kan bli där. Det var killing, tupplever och pilgrimsmusslor, bland många andra godsaker... Mmmm... Dessutom gick vi efter maten ner till piren och köpte glass till barnen - kl 23 på kvällen och 25 grader ute?!?! Kändes som vi var på rivieran!




Mamma visste ju inte i förväg att vi skulle ut och äta i hop på fredagen, så hon hade förberett för att vi skulle äta grillat lamm hemma hos dem på lördagen, och det tackar man ju liksom inte nej till :)

För att toppa helgen grillade vi ikväll här hemma, ihop med grannarna, och för 5:e kvällen den här veckan mår jag lätt illa eftersom magen står i fyra hörn... Visst ja, jag kanske skulle nämna att dagen även började med en morsdagfrukost av högsta klass - bland annat med nybakade nutella-croissanter....

Fick ju ett fint armband idag med, och örhängen, från astrid&agnes,
som jag blev jätteglad för!
Alltså, det skulle ju inte vara JAG om jag inte åt och njöt av varenda lite smula en sån här helg, speciellt inte med allt trevligt sällskap vi haft också. Men visst, en vecka med ungefär dubbla dagsbehovet av mat, så nu är det helt enkelt hög tid att återgå till lite mer normala rutiner med LAGOM mycket mat.... Är faktiskt nästan trött på att vara sådär ruskigt övermätt...

Nästan...



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar