fredag 13 juni 2014

Hur gammal är då inte jag?!?

Idag slutade Oliver första klass... Helt galet, hur blev han så stor? Det här innebär ju att han börjar tvåan i höst, det låter inte klokt!!! Min älskade lille pojk...

Finklädda var de idag, bröderna, klart man ska ha skjorta när det är skolavslutning. Det var lite pirrigt och nervöst, sa han i morse Oliver, men det var också spännande :) Ett år, och han kan skriva, läsa och räkna, det är ändå helt fantastiskt häftigt vad snabbt barn lär sig!

Vi slapp regnet, på skolavslutningen, men jag tyckte allt lite synd om studenterna som åkte lastbil lite senare...








Efter skolavslutningen blev det fika hos mormor, där vi sedan lämnade barnen för att åka och jobba en sväng till jag och maken. Men innan det blev det en tur in till babyproffsen - Lukas fyller ju snart 4 år! Han är lite "svår", det är inga direkta leksaker han vill ha, och han är så otroligt nöjd med de som finns eller med storebrorsans grejer, att det är svårt att komma på vad man ska köpa till honom. Men en enda sak har han önskat sig - en grill! Visserligen har han egentligen önskat sig en riktig, men det är han ju liiiiite för liten för ;-) Hittade i alla fall en leksaksgrill på babyproffsen, så den fick det bli.

Nu i kväll har jag och maken grejat med vårt eviga projekt (mer om det senare i sommar), men nu är vi nästan klara i alla fall, och sen avslutade vi med en räkmacka och lite jordgubbar och vin - det är ju sommar liksom!

Surdegsbröd från rosetten, avokado, ägg, räkor och rom. Så j*a gott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar