tisdag 29 juli 2014

Nästan slut...

Herregud, dagarna bara rinner ju iväg i solen... Det är bad, trädgårdsjobb, lek och en massa trevligheter (blandat med oändliga mängder med gnäll från de-aldrig-nöjda-barnen), men på torsdag är det dags att börja hantera verkligheten igen, för då börjar jag jobba =/. Dessutom vet jag redan nu att hösten kommer bli en enda lång stressfaktor, med hur mycket som helst att göra, visserligen kul men det kan bli lite... mäktigt ibland.
Så mycket som jag har badat den här sommaren har jag inte badat sen jag var barn tror jag...

I "väntan" på detta så försöker vi i alla fall ha det så bra vi kan, jag och barnen (maken har ju redan börjat jobba), och i går blev det en tripp till Gränna. Visserligen inte så länge, med tanke på ovannämnda gnälliga barn, men men. Köpte dessutom spontant med mig ett kilo Vätter-kräftor hem, kunde inte motstå, det är något av det godaste jag vet...

Oliver fick agera fotograf en liten stund. 
En massa gott grillat och så blir det ju med, de dagarna man bara inte orkar utan ballar ut med typ pizza istället. Häromkvällen blev det grillad lammkotlett, grekisk sallad och grillat stompabröd (blev lite för sött för att passa perfekt till, får väl göra ett eget recept nån dag).


Avslutar med en liten matbild - haha, det är i alla fall MINA favoritbilder.... ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar