tisdag 5 augusti 2014

BIC Kids Blog - Buzzador

Som jag nämnt tidigare så är jag en Buzzador, vilket innebär att jag ibland får testa nya produkter mot att jag delar med mig om min synpunkt om dem.

Väldigt vältajmat så fick jag nyligen hem en omgång av Bic's pennor för barn som ska underlätta för en korrekt fingersättning. Vältajmat för att Oliver (nästan 8 år) tycker det är väldigt svårt att hålla pennan rätt, och då blir det jobbigt i handen och armen att skriva.

Han fick testa direkt, och det första han sa var att "de här var ju lätta att hålla rätt i !". På ena sidan av de lite trekantiga pennorna är det en tydlig gul upphöjning, som ska vara "uppåt" när man skriver - lätt att se och förstå för barnen, även Lukas (4 år).



Pennorna är lagom stora för ett barn (de funkar även för vuxen men då kan de kännas lite små) och det finns plats att skriva sitt namn på varje penna. Vi fick testa "vanliga" (fast anpassade) blyertspennor, kulspetspennor med lättflytande bläck samt stiftpennor, och alla 3 varianter fungerar lika bra.

Den enda nackdelen kan jag tycka är att de finns just i blått och rosa, jag hade gärna sett antingen ett bredare urval av färger eller inte så stereotypa, som gul, orange eller grön, för att inte ge dem det uppenbara pojk- och flickutseendet (så att säga).

Jag kommer nog skicka med Oliver ett par pennor till skolan, och behålla några hemma för att göra läxorna med, tyckte att de fyllde sitt syfte jättebra!

Nu har jag sett pennorna på tex ICA maxi och Coop, så de finns nog i handeln lite varstans redan, de ska inte vara så dyra heller (ca 20-30 kr inkl. refill). Vill du läsa mer så hittar du information om pennorna här.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar