måndag 11 augusti 2014

Fler i familjen

Det är lite roligt, från att inte ha haft några husdjur alls så blev det ju fyra hönor, och häromdagen utökades faktiskt skaran så att säga, för numer har i även en igelkott :)

Tobbe rumsterade runt i vårt förråd och när han flyttade på en presenning så tittade en liten igelkott fram som tydligen tyckte att det var ett bra ställe att göra sig ett bo på. Det var jättelängesedan jag såg en igelkott, så jag blev jätteglad. Jag hittade en kartong i garaget och fyllde den med spån och halm (som jag ju har hemma till hönshuset - bra timing!) och klippte ut ett litet hål i den innan jag ställde in den i förrådet. Och javisst, han verkar ha gillat det, för nu har han flyttat in =)

Ville ju inte att den lille plutten skulle svälta, så det fick bli lite kattmat i gele i en liten skål, och det var renslickat nu i morse - så jag tror minsann att vi har oss ett "husdjur" till! Tyvärr har jag inte hunnit fota honom, ska se om han blir lite mindre blyg när han fått mat i några dagar...

Bilden är lånad från naturvårdsverket. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar