lördag 16 augusti 2014

Min "Bucket-list"

I morgon hoppas jag att det äntligen ska vara dags att få min tatuering - mitt enda möjliga hinder är att den här tröttheten och huvudvärken jag haft idag innebär att jag kommer vara sjuk i morgon, i så fall får det vänta en vecka. När jag tänkte på min tatuering idag, så kände jag ändå att det här är en del av min "bucket list", alltså saker man vill göra i sitt liv, och då tänkte jag att jag skulle skriva ner en del punkter.

Uppdatering 19/8 - tatueringen är på plats, och det kommer en bra bild så fort den läkt lite och jag kan fota med min riktiga kamera!

Sen, för att det ska bli en mer "rättvis" bild, så kommer jag även att skriva ner en hel del saker som jag faktiskt redan bockat av. Kanske, kanske, kan det här hjälpa till med att få mig att hitta nåt att sätta upp som mål under hösten. Här är den, med stort som smått!

Saker jag HAR gjort:

  • Skaffa en piercing (gjordes när jag var typ 20, i naveln. Sedan barnen är det däremot ingen navel att ha smycken i ;-) )
  • Driva ett eget företag (Glad Inredning drev jag i ca 5 år, varav jag levde helt på det i 2 av dem)
  • Ta dykcertifikat (gjordes när jag var ca 24, har aldrig utnyttjat det sedan dess dessvärre... Togs i Vätterns ISKALLA vatten)
  • Springa 5 km på under 30 minuter (klarade jag förra sommaren)
  • Sparras i kickboxing
  • Testa att tävla i kickboxing
  • Bygga hus
  • Tatuera mig (wohoo, avklarat 17/8 2014)
  • Skaffat grönt kort i klättring (topp-klättring, avklarat 22/9 2014)
(nu räknar jag inte med saker som att gifta mig och skaffa barn här, för det är ju något som inte är bara upp till mig själv att klara av, så att säga)


Saker jag VILL göra:
  • Åka till New York (planerat tills jag och maken fyller 40 år)
  • Köra vasaloppet (känns oerhört avlägset, men det skulle ändå vara najs)
  • Springa en mil
  • Väga 65 kilo (dvs 3 kg från där jag är idag, men det känns ändå lika långt bort som vasaloppet. Är mest ett mål för att det var vad jag vägde när jag träffade Tobbe och på något sätt är det min "magiska" gräns vad det gäller vikt)
  • Bila till Kroatien (inte så komplicerat och det är gissningsvis hit vi åker nästa år)
  • Äta på en white guide restaurang 
  • Åka till Asien
  • Vandra minst en hel dag på nåt berg eller fjäll
  • Kunna göra minst 3 chins. 
  • Att gå på någon form av comic-con eller liknande
  • Göra en kokbok
  • Köra hundspann
  • Åka skidor i alperna
  • Gå på Nobelfesten




Ja som ni ser så är det lite gott och blandat, de flesta sakerna är ju tämligen rimliga, det som behövs är någon insats i form av tid och pengar - i och för sig just de två sakerna man inte har så gott om när det kommer till sitt eget liv när man är arbetande förälder. Dessutom känns listan långt ifrån komplett, det finns säkert mängder med saker jag kommer att komma på allt eftersom, så jag kommer nog att återkomma till detta då och då.

Inte så intressant läsning kanske, men det var ju inte huvudsyftet den här gången ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar