söndag 3 augusti 2014

Nu är vi i alla fall en kvinnlig majoritet i familjen

Den här helgen blev inte riktigt som jag hade planerat den, minst sagt...

I lördags flyttade vi hönor, hönshus och hönsgård till vår tomt, från mammas. Hon har provat att ha dem i 14 dagar och kände väl att hon inte riktigt ville ha ansvaret - helt ok, eftersom vi visste att det var något av en chansning att ge bort höns, och vi visste ändå att vi gärna tog emot dem om det skulle vara så. Däremot blev det ju lite av en oväntad arbetsdag att flytta allt, i värmen, och så känns det såklart väldigt synd att det inte blev så bra som vi hoppades som present.

Jag tycker  jättemycket om hönorna, och älskar att ha dem i trädgården, men självklart hade jag varit gladare om presenten blivit så lyckad som jag hoppades. 

Varje höna har såklart sin egen personlighet, den här damen (Wilma) älskar tex all mat vi kommer med, så som spagetti eller kokt bulgur - 10 ggr mer än de andra hönorna tror jag. 
 Söndag morgon kom vi på att äldsta sonen varit uppe flera timmar varje natt det senaste och spelat på sin iphone, så det har varit långa, jobbiga diskussioner och diverse olika konsekvenser på detta - en lagom trevlig söndag så att säga. Bäst på hela helgen blev söndag kväll, när grannarna kom över på grillat, tror det räddade upp en annars lite kaotisk helg med ... varierande humör över hela familjen... :-p.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar