fredag 19 september 2014

Sweet pain

Det är inte ofta jag har sån där riktig träningsvärk nu för tiden. Lite har jag typ jämt, men den där som liksom gör att kroppen nästan hakar upp sig i sina rörelser, den kommer sällan.

MEN - det har jag haft nu i två dagar, i hela överkroppen, mage, axlar, armar, bröst, rygg.... Kan bero på att jag lade en bra bas med att öka alla vikter i onsdags, men framförallt så beror det nog på en riktigt go genomkörar-fys på kickboxingen i onsdags kväll. Så jäkla roligt!!!

Mina makros (dvs den kosten jag äter nu) funkar väldigt bra, jag har bra energi på gymmet, behöver sällan vara hungrig, och jag kan redan nu på 3 veckor se rätt stor skillnad på kroppen. En del kommer såklart av vätska som försvann snabbt när man plockar bort skräpmaten, men det känns ändå som kroppen är inställd på muskelbyggnad (vilket på en tjej mest innebär att man tajtar till kroppen, inte att man blir biffig). Sen har jag ju en kropp med breda axlar (från när jag simtränade) så jag har alltid fått höra att jag ser "sportig" ut (haha, vilket skämt...), så jag ser kanske lite "biffig" ut över axlarna, men låt er inte avskräckas av det om det är nån tjej som är rädd för att styrketräna!

Testade för övrigt att göra proteinfluff på vaniljprotein med, blandat med mjölk och mixade hallon och jordgubbar. Också himlans gott, om man är trött på choklad! Har även kommit på att fluffet blir bäst om det får stå en stund i kylen även efter man vispat det, faktum är att det har varit nästan bäst när jag gjort det kvällen före och tagit med till jobbet och ätit som mellis dagen därpå.

I går kväll hittade jag en fantastisk blogg med "träningsrecept" och gjorde en äppelkaka - men jag återkommer om den för jag har inga bilder här och nu!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar