torsdag 30 oktober 2014

Bada Bing

I kväll testade jag och maken nya hamburgerhaket Bada Bing. Eller nej, fel, för det är inte hak, snarare en hamburgerbistro med riktigt skön inredning, och helt fantastiska hamburgare! Menyn är varken komplex eller värst mångfaldig, det är hamburgare eller babyribs som gäller, men ärligt talat är det ju liksom det man går dit för...

Jag åt en "Direktörn" och maken en "Sotarn", båda två var sjukt goda. Perfekt stekt kött, med en riktigt knaprig och hårdgrillad yta, och en rosa mitt... *dreggel* Brödet var även det supergott, inte så kompakt och mäktigt som tex Munchies, utan lite lättare och fluffigare.

Tyvärr bara mobilen med mig, så det blev bara halvdana bilder. 
 Enda nackdelen är väl att de kunde varit lite större - en hamburgare kostade 95 kr, utan några som helst tillbehör. Pommes, sallad, coleslaw eller dylikt kostar 20-35 kr, vilket kändes dyrt, men hade man paketerat ihop det som en hel rätt för 129 kr så hade jag nog inte reflekterat över det alls.

Maken kombinerade med en IPA. 
Jag HADE verkligen INTE tänkt äta någon dessert, men när de enda två sakerna på den delen av menyn är Amerikanska Pannkakor eller en PecanPie så är det svårt att låta bli. Så vi testade båda två (ja, alltså, halva var, NÅN måtta får det ju vara på godsakerna) - pannkakorna var rent ut sagt asgoda, tjocka, fluffiga och lagom söta, och pecanpajen var bara ett halv snäpp efter.

Det hann bli mörkt ute innan vi åt desserten, så tyvärr blev det
ännu sämre bilder på dessa ljuvliga pannkakor. 
Nästa gång får vi testa Brooklyn Burgers i Huskvarna!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar