torsdag 30 oktober 2014

Comfort food

Jag är lite av en periodare när det gäller mat, hittar jag nåt jag gillar så äter jag det i mängder, tills jag helt enkelt tröttnar, och sen kan det gå flera månader innan jag ens kommer ihåg den rätten igen. 

Just nu är jag lite galen i min äppelpajsgröt, och har ätit den istället för middag på kvällarna. Snacka om comfort-food... Varmt, lite sött, och så blir man gött mätt! Det och en kopp te, så är jag nöjd hela kvällen sen. 

Gröt är ju fortfarande inte det mest smickrande att fota... 
Soppa är ju också comfort-food, liksom pannkakor och grytor. Älskar sån här mat, tillräckligt nyttigt för att man inte ska få ett uns dåligt samvete av det, och ändå så gott att man bara blir glad! 

Som ett litet tips - jag har börjat byta ut hälften av mina havregryn mot mathavre i de flesta av mina recept, då blir det inte så klistrigt och man får lite mer tuggmotstånd, riktigt gott! Mathavren har ju egentligen längre koktid, men jag har kokat min gröt 3-4 minuter som vanligt och tycker det blir helt perfekt. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar