måndag 27 oktober 2014

Lite nytt till familjen

Ja vad hände den här helgen då? Såklart började den med lördagsträning och fika - man ska inte frångå roliga traditioner! Det blev HIIT eller X-fit på schemat (eller cirkelfys eller vad man nu vill kalla det) igen, och den här gången var det banne mig ännu roligare, för nu visste jag att jag kunde ösa på ännu lite mer för att precis, nätt och jämnt orka det sista varvet. Svettigt, flåsigt, tungt och bara underbart!

Sen blev det lite snickeriverkstad hemma, tyckte lite synd om hönorna när det regnar hela tiden så jag byggde ett litet vind- och regnskydd till dem, hann tyvärr inte få det på bild innan det blev mörkt dock. Tacksamt att göra saker till dem ändå, det blir väldigt nyfikna och exalterade och undersöker allt nytt med stor entusiasm :)

När det städas i hönshuset blir man ju också väldigt nyfiken såklart. 
Hmm, ser inte ut som det gjorde i morse. Kan man äta det här?
I går, söndag, blev det en hastigt påkommen tripp till Ullared med ett par tjejer, väldigt skönt att gå där "själv" utan att tänka på om nån är uttråkad, springer iväg, eller tjatar om saker de vill ha. Ja nu pratar jag ju om barnen då. Mestadels ;-)

Det blev lite julklappar till barnen, leksaker och kläder, så nu känns det som jag har både Olivers födelsedag och julafton hyfsat färdigt, åtminstone till barnen. Skönt! Själv hittade jag mest lite vantar och ett par t-shirts, men är nöjd med det :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar