söndag 9 november 2014

Buzzador, ThermaCare


Nu var det dags att buzza igen! Den här gången har jag fått testa ett slags värmeomslag - även om det kanske låter som om det var nåt klibbigt, men det är det inte. 

ThermaCare är lite som en sån där handvärmare man kan ha i sina vantar eller vinterskor, dvs den består av ett gäng pulverkapslar som blir varma, fast dessa blir vara av syre istället för att man behöver klicka dem varma. 

Det finns två varianter, en lite mindre som man använder på nacke eller mindre ytor som tex handleder, och en större som man kan använda i tex. svanken. Jag har fått testa den mindre varianten, perfekt när man är spänd över axlar och skulderblad efter tex en dag framför datorn. Man öppnar helt enkelt förpackningen och klistrar fast "omslaget" där man vill ha det, sen blir det sakta ca 40 grader varmt - och det håller värmen ca 8 h.  

Jag gillar det faktiskt riktigt mycket, dels tycker jag om att det inte är nåt man smörjer in sig med, som luktar eller klibbar, och sen gillar jag också att det höll varmt så länge. För även om det inte är så varmt som tex en vetekudde (vilket jag använder dagligen för att få upp värmen), så går faktiskt den här värmen ner bra i musklerna tack vare att den värmer just länge. Enda minusen är att jag personligen kunde tänkt mig den ytterligare lite varmare, och att påsen är lite prasslig, men den sitter å andra sidan kvar jättebra utan att lämna klisterrester efter sig. 

Här syns hur bleka mina fåglar blivit med, men idag har jag varit och fyllt i dem så nu är jag helt färdig med dem!
Min mamma har mängder med problem med nacke och axlar, hon har fått två för att testa nu i veckan, och jag vet flera kollegor som ska få testa med, får återkomma med deras synpunkter senare. 

Den ska finnas att köpa på apotek i 3-pack för ca 130 kr, inte jättebilligt kanske, men å andra sidan varar de ju i 8 h vardera. 

Är det någon som är sugen att testa får ni ropa, först till kvarn, för jag har bara några stycken kvar!

Maken tyckte också att den var skön, även om han också trodde att den skulle blivit ännu lite varmare. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar