söndag 30 november 2014

Game on

Den här helgen har inte direkt känts som helg, åtminstone på så sätt att jag känner mig tröttare nu än efter en veckas jobb.

I fredags satt jag på Dreamhack och spelade fram till 21:30 ungefär, jätteroligt, men alldeles lagom att sitta några timmar sådär och sedan gå hem och sova i sin egen säng...

Lördagen började sen perfekt, med lite X-fit för mig och pepparkaksbak för barnen i Nordic Wellness barnrum. Himlans bra det där, och ett fantastiskt sätt att slippa dåligt samvete för att man tar med dem och tränar en stund!

Lika roligt som vanligt, men visst kändes det att man varit sjuk... 



         
När vi kom hem var det dags att pyssla om hönorna lite, en gång i månaden byter jag ströet i botten på hönshuset och diskar ur mat- och vattenskålar. Under tiden går hönorna runt mig och kacklar och undrar vad jag sysslar med, och man kan passa på att klappa dem lite, mjuka och goa som de är.

Det röda skenet kommer från värmelampan som slår på automatiskt när
temperaturen går under 7 grader i hönshuset.

Sen fortsatte barnen och jag med att hänga utebelysning runt hönshus och hönsgård, och sedan inne med att plocka fram adventsstjärnor och lite annat smått. Barnen ville ha sin julgran NU, så det fick bli så för att slippa (mer) tjafs.

Idag har jag och Oliver varit på bio och tittat på LasseMajas detektivbyrå, Oliver tyckte den var jättebra och spännande, och den är ju rätt söt ändå. Sen blev det såklart klättring, då hade tom Tobbe vaknat till och hängde med (Lukas spenderade nästan hela dagen hos mormor), så då fick vi till några foton.

Full fart uppför väggen!
Och nedanför står jag och säkrar honom, och försöker hjälpa till med
lite guidning, tips och tricks. Det är lätt att få lite ont i nacken, efter en stund.

Med två barn som lekt-bråkat-retats hela helgen så känner jag mig nu tämligen slut måste jag säga.... Det känns i alla fall skönt att ha fått upp lite julbelysning här hemma!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar