tisdag 11 november 2014

Man är inte mer än människa

Nuuuu har jag landat i min fåtölj och bredvid mig står ett glas rödvin och en skål sojabönor direkt från frysen (japp, gillar att äta dem iskalla som snacks). Idag har den sista stora mässan startat, och med det så har en riktigt tuff jobbhöst börjat lugna ner sig - även om det mer känns om om man fysiskt gått rätt in i en tegelvägg.

Kontentan av det hela är att jag nu känner mig som ett vispat ägg i huvudet, trött som en liten blå, och självklart har jag landat i en förkylning med. Igår blev det, som vanligt dagen innan mässan börjar, en heldag, och jag var hemma långt efter barnen somnat, så idag gick jag tidigare för att hämta två, givetvis oerhört gnälliga, barn.

De senaste dagarna har det fuskats hej vilt, både med träningen som det helt enkelt inte funnits tid till, och kosten, som det bara inte funnits lust och ork till. Men så är det ibland, och det är inte hela världen, även om magen känns som en smärre ballong efter alltför mycket kolhydrater. Den här veckan blir min paus-vecka, med förkylning och efter-mässan-tröttma så har jag inte så mycket att välja på. Ska försöka få in åtminstone lite styrketräning, eftersom jag känner att hela kroppen längtar efter det...

Det är svårt, för jag har lite för lätt i att hamna i någon slags "äh, jag unnar mig själv" värld och börja mata på skräp, jag har inga problem i att äta som det blir i en vecka, min ågren ligger i att jag är rädd att det lavinartat ska skena iväg till gamla banor därefter, även om jag inte riktigt tror det.

Nya recept mm blir det just ingenting av just nu, jag får återkomma lite längre fram om det. På tal om recept förresten, om bara jag får tillbaka lite energi så tänkte jag försöka göra en annorlunda slags fotobok, nämligen en egen receptbok, med mina favoritrecept. Tänkte att det dels kan bli en rolig julklapp till tex mina föräldrar, men även användbart för mig själv istället för min handskrivna "svarta bok".

Tex min absoluta favoritpaj med filodeg som går att variera med både persikor, äpplen eller päron. 


Förresten, om jag skulle göra en sån recept-fotobok, om någon skulle vara intresserad så kan jag ju faktiskt beställa fler böcker, till självkostnadspris såklart. Bara en tanke.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar