tisdag 25 november 2014

Ute är det mörkt och kallt

Hjälp vad fort vardagen rullar på just nu, och inte hjälper det att dygnet känns som det är typ 5 timmar långt pga mörkret heller. Träffa vänner och hänga har blivit lite lidande, jag tillhör ju den majoritet som blir trött och seg av mörkret (även om det är mycket bättre nu för tiden, tror det beror mycket på D-vitamin tillskott), och när man kommer hem i kolmörkret så är det inte vidare lockande att ge sig ut igen helt enkelt.

Solen sken ju faktiskt in i kontoret idag, kändes nästan overkligt!
Det blir dåligt med fotande med, också detta pga mörkret. En mörk, grynig bild gör ju ingen glad, och eftersom jag fått vissa antydningar om att det vore dumt att köpa sig själv presenter som skulle avhjälpa detta en månad innan jul så får jag väl hålla mig till text istället då ;-)

Är ju så himlans sugen på jul, men inte ens det har jag hittat så värst mycket tid till - men till helgen räknar jag med att få pynta lite medans maken är på Dreamhack (själv kommer jag sitta några timmar på fredag eftermiddag / kväll). Lite av en tradition, faktiskt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar