onsdag 17 december 2014

Julbord

Haha, av den stora mängden kommentarer som rasade in på förra inlägget (inga) så sluter jag mig till att ni antingen håller med mig eller har lite dåligt samvete för att ni känner igen er ;-) . Nåväl, jag dömer ingen, reflekterar bara över sånt jag tycker är lite galet...

Idag ska vi ut till vackra Smålandsgården med makens jobb, på julbord och övernattning för hela familjen.

Bild från smålandsgårdens hemsida. 


Vi var där förra året med, oerhört mysigt, och det känns väldigt lyxigt att få övernatta där med hela familjen med. Ska försöka få med mig kameran, synd bara att det inte lär vara någon snö....

För övrigt är det väl nedräkning till jullovet, försöka hinna få färdigt allt man måste få klart på jobbet, och gärna hinna få lite ordning hemma med så man inte behöver börja med att städa och sånt, det är så himlans trist start på en ledighet...

Vi firar vår jul hemma, med min familj på julafton, och sen kommer makens familj någon gång i mellandagarna skulle jag tro, så vi har ett väldigt lugnt och opretentiöst julfirande, vilket känns oerhört skönt. Jag tror jag har de flesta julklapparna klara, men tänkte jag skulle sätta mig och slå in allt nån kväll så jag får en överblick över hela kalaset...

Ha en skön lillelördag, och en skön vecka!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar