söndag 28 december 2014

Så lite tid...

Ibland kan jag bli helt galet frustrerad och irriterad över hur mycket saker det är jag vill göra som jag helt enkelt inte hinner med! Och ett sånt här jullov, när man blir sjuk och därmed begränsad, kan jag känna det ännu mer...

Jag vill ju ut och åka längdskidor, mycket, ofta och länge. Det går ju inte riktigt än, visserligen borde Hallby nästan ha sprutat konstsnö på sin korta slinga, men jag är inte riktigt i form för att åka skidor än. Dessutom ser det ut som om det kommer bli plusgrader lagom till nyår, och vi är ju i Skövde och badar med barnen nu måndag till tisdag, så då hinner väl den snön som ligger kanske försvinna. Jag vill ju också hjälpa barnen att lära sig åka längdskidor, även om vi nu bara har ett par barnskidor hemma.
Vi har åtminstone åkt en del pulka, även om jag fått ta en andningspaus i mitten av backen eftersom orken varit minimal. 

Jag vill åka slalom! Min bror, maken och jag brukar alltid försöka hinna åka åtminstone en gång i någon hyfsat närliggande backe (typ Isaberg) på jullovet, men det är lite samma sak här, man vill ju känna sig frisk åtminstone. Samma sak här, jag vill lära barnen att åka slalom, vilket förutom ovan nämnda omständigheter, är skitdyrt.

Barnen borde få åka mer skridskor, men ok, här har jag faktiskt avsagt mig ansvaret till maken. Dels kan jag verkligen inte åka skridskor själv ens, och dels är det svinkallt att vara på en skridskobana.

Jag vill hinna laga mycket mer mat och baka, och hinna skriva recept till bloggen.

Jag vill hinna fota all mat, och göra den där kokboken jag aldrig hann göra innan jul - nu har jag ju fått mina lightboxar (återkommer till det), så förutsättningarna finns där, men vart är tiden?

Som den här goda flaugnarden, måste hinna ge er receptet på den!


Jag vill åka på skidsemester, jag vill åka på solsemester, jag vill åka på en storstadsweekend, jag vill åka på SPA...

"Jag vill, jag vill..." . En massa lyxönskningar egentligen, och i-landsproblem, men just nu känns det som jag inte hinner eller har råd med en tiondel av det jag vill. Och det dåliga mammasamvetet hopar sig med, givetvis, för visst borde barnen få åka skridskor, skidor och slalom...

Nu ska jag i alla fall göra EN sak jag vill, jag ska gå på bio med min bror! Vi ska se Bilbo, har inte hunnit se den sista delen än....

Så lite tid.... och så mycket att göra!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar