söndag 18 januari 2015

En av mina största laster...

Ibland är det en sån dag som det var idag. Man orkar liksom inte riktigt, och då kan man bestämma sig för att det vore en skitbra idé att äta en sån här. Till lunch. 





Semlor är ett kapitel för sig i vår familj. Mamma brukar äta första semlan samma dag som Centralkonditoriet börjar med sina (typ i oktober) och i mitt vuxna liv har jag nog ätit en sisådär 200 semlor.... Kan ju säga att det här var min 3:e eller 4:e för i vinter, så nu för tiden släpper jag inte alla hämningar helt när det gäller det här underbara bakverket, men det kräver en del av karaktären för att avstå. 

Jag är inte ensam om att älska semlor heller, det är både Olivers och makens absoluta favorit, Lukas vill gärna ha men äter mest grädden (ibland undrar jag vems barn han är? ;-) ). 


Förutom att ha ätit semlor så har vi planerat lite semester, och gjort en 2-dagars-chili, lovar att komma med recept på den i morgon. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar