söndag 11 januari 2015

Lite otur när jag tänkte, bara....

Ja herregud, det är ju för väl att folk inte ser vad man gör när man är själv hemma ibland...

Eftersom jag ska klippa mig i veckan (nä, inte kort, försöker bara hålla det uthärdligt medans jag sparar ut det) så tänkte jag passa på att färga håret idag. Sagt och gjort. Jag är inte särskilt "trogen" någon hårfärg utan brukar mest köpa den som är kampanj på, så resultatet kan.... variera lite. Idag blev färgen ungefär tre nyanser mörkare än det brukar bli, och närmar sig typ svart. Nåväl, det funkar väl det med.

Efter hårfärgningen blev jag inspirerad av ett instagraminlägg till att passa på att lägga en ansiktsmask, det gör jag säkert en gång om året eller så, så jag rotade fram nåt ur badrumsskåpet. Den KAN ev ha gått ut, för den luktade lite mysko, men men...

Masken var med kokos i, och någonstans i bakhuvudet hade jag för mig att det är vansinnigt bra att smörja in sig med kokosolja när man är torr, och eftersom jag är torr som en vampyr i starkt solsken om vintern så tänkte jag att DET passar jag ju på och gör medans jag ändå står här och väntar på att masken ska bli klar.

Sagt och gjort, jag hämtade burken med kokosolja och började smörja in mig. Funkade jättebra, och jag luktade som ett helt solarie, så jag smörjer in hela mig. Kommer på att jag är torr om fötterna med, så utan att liksom tänka klart så lyfter jag upp ena foten och smörjer in den. Står sen där och funderar på hur F*N jag tänkte nu, för jag kan ju inte sätta ner foten med en massa kokosolja på, då kommer jag ju drutta omkull. Samtidigt börjar den resterande oljan i min hand att smälta av kroppsvärmen och droppa lite överallt på golvet. Helvete. Jag gör ytterligare ett ogenomtänkt beslut och sätter mig på toaletten, med den påföljden att jag håller på och glida ner på golvet eftersom, tja, jag har ju smörjt in mig med kokosolja. Sitter sen där och tycker att, vad fan, nu kan jag ju likagärna fortsätta, så jag smörjer in även den andra foten med den oljan som håller på och smälter i min hand.

Skit. Jag måste ha tag i strumpor. Gör två improviserade "skosulor" av toapapper samtidigt som jag försöker att INTE glida av toalettstolen, och tar mig fram till mina strumpor.

Kontentan av det hela är i alla fall att jag har nyfärgat hår, ett rent ansikte och jag är banne mig inte torr någonstans! Är dock, som sagt, mycket glad över att ingen såg mig.... ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar