onsdag 28 januari 2015

På begäran

Jag har ju haft lite bloggtorka till och ifrån, och bad er om lite tips vad jag ska skriva om. Bodil skrev: Inredning, mattips med "vanliga" ingredienser, att du känner dig nöjd med din snygga tränade kropp och äter lite onyttigt... Så det tänkte jag skriva lite om idag :)

Inredning - tja, just nu har jag nöjet att lägga mest energi på att inreda vårt kök och personalmatsalen på jobbet, riktigt riktigt roligt! Väntar på en massa möbelleveranser framöver, men de kommer inte förrän i slutet av februari, lovar dock att återkomma med en massa bilder då! Hemma inreds det inte så mycket för tillfället, får ju liksom ta ut det mesta på jobbet, och har inte haft någon jätteinspiration till att göra om hemma - MEN det lär väl ändra sig efter jag varit på möbelmässan nästa vecka (make - consider yourself warned)....

Har bland annat valt den här "Colorful world" från Photowall, och den är sjukt snygg på plats!


Mattips med vanliga ingredienser - tja, det ramlar ju in så fort jag hinner laga något som jag tycker är inspirerande nog ;-) I morgon kommer tex ett recept på en gammal klassiker - päron i kolasås, såklart med en liten twist...

Att jag känner mig nöjd med min snygga tränade kropp... Hahaha, ja, på ett sätt är jag nöjd, min kropp känns stark och ser helt ok ut, men samtidigt lever jag ju under samma medietryck som alla andra, och det finns alltid folk som är starkare, snyggare, smalare osv, så visst vill jag fortsätta jobba med kroppen ändå. Jag är däremot väldigt noga med att inte "prata ner" min eller någon annans kropp framför barnen, har alltid hört mamma beklaga sig över att hon inte duger, och det gör alltid MIG ledsen eftersom jag tycker att hon är jättevacker, och det vill jag helst inte föra över på mina barn... Men visst, jag är ändå nöjd på det stora hela, jag tycker jag har kommit långt med min träning, sen kräver det ju visserligen att man fortsätter med en vettig livsstil, annars sitter man ju som en deg i soffan igen.... Och ändå kan jag i samma veva känna att jag nog skulle vilja ha bort lite mer fett runt ryggen... Suck.

Och på tal om det - äter lite onyttigt ;-) I takt med att jag har blivit mer nöjd med mina resultat så äter jag ju oxå lite mer onyttigheter, fast jäklans, man får tänka sig för ändå... Kanske inte balla ur HELT (vilket för mig är riktigt jädrans svårt) och äta semla VARJE dag (det har hänt) utan kanske bara 2 dagar. Och ett glas vin typ lite mitt i veckan, och kanske en chokladbit då och då, och.... Ja ni ser. Tro mig, jag äter en massa saker man kanske inte "borde", men den största skillnaden är nog ändå att OM jag väljer att äta något, så njuter jag av det helt och har inte dåligt samvete över det efteråt. Jag är liksom lite snällare mot mig själv, rakt över. "Ok, det blev ingen träning idag, nä, då får det vara så då" eller "jag är sinnessjukt sugen på en semla, det ska jag äta på lördag och njuta av varenda smula".

Det funkar oftast bra....

På det stora hela är jag precis samma människa nu, men jag har väl kanske lite mer landat i en vettigare livsstil. Annars har jag samma kroppsfunderingar som de flesta andra, en massa dumma ovanor, och gör en hel del dumheter (som oftast inte hamnar här däremot).

2 kommentarer :

  1. Jag berömde Marielle (?!) på jkpg-kontot just för den tapeten, så klart att det är du valt den. Det kunde jag väl räknat ut ;)

    SvaraRadera