tisdag 17 februari 2015

Coleslaw

Ledsen, men här blir det inga recept på semlor idag, dels tycker jag lite att om man nu ska äta en semla så ska det vara en riktig semla, och min sparar jag tills på lördag :) Eftersom jag fortfarande är hemma med Lukas (det var inte magsjuka, tack och lov, men han har haft hög feber) så har jag tid att fixa lite mat och tillbehör till mina matlådor, och igår blev det en jätteladdning med coleslaw, på ett nyttigt recept.


Coleslaw, 8-10 portioner
1 kg kål, vit eller röd
5 morötter
2 äpplen
7,5 dl kvarg
sötstark senap, dijonsenap och ev chilisås
salt och peppar

För enkelhetens skull - riv allt i en matberedare. Blanda ihop dressingen, och rör om. Smaka av med senap, chilisås och salt och peppar.

Per portion, om du väljer 8 portioner:
120 kcal, 9 g protein, 18,5 g kolhydrater, 1 g fett.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar