söndag 15 februari 2015

Några exempel på min dag i matväg

Idag sitter vi här hemma och håller tummarna för att Lukas plötsliga och höga feber var orsaken till att han kräktes för en stund sedan, snarare än att det är magsjuka... Men det var inte det jag tänkte prata om just nu.

Tänkte närmare bestämt ge er ett exempel på vad jag äter på en dag, nu när jag kör ett kostschema. Man får äta tämligen mycket, speciellt för att komma upp i så mycket protein som jag vill göra, men det finns ju liksom inte riktigt utrymme för små tillägg här och där, som jag annars tagit (typ en bit choklad där, ett knäckebröd här, en kvarg extra för att det är gott, osv).

Här är dagens exempel - och eftersom söndagar är den enda dagen jag äter frukost (annars kör jag ju periodisk fasta) så kanske det är lättare att greppa för den som inte kör periodisk fasta.

Frukost:
Äppelpajsgröt med vaniljproteinsås

Lunch:
Omelett med keso, parmaskinka och ruccola

Middag:
Köttbullar i tomatsås, broccoli

Dagens lunch, omelett med keso, parmaskinka och ruccola. 
 Det gav inte riktigt så mycket protein som jag ville, landar precis under 140 g, men det är nära nog.
Tar man en "vanlig" jobbdag som exempel, där jag inte äter förrän vid lunch, så kan dagen se ut tex så här:

Lunch:
Fläskfilégryta med ugnsbakad, klyftad kålrabbi

Middag:
Pulled Chicken Tortilla, med sallad, keso och tomatsalsa.

Mellanmål/kvällsmat:
Smaksatt kvarg
Proteinchokladmousse

En snabb mobilbild från av min Pulled Chicken i fredags. 
Det här gav en toppendag, med hela 20 g mer protein än jag siktade på.

Eftersom jag nu lär vara hemma ett par dagar med Lukas så tänkte jag passa på att försöka hitta på lite mer rätter. Pulled Chicken lär jag nog göra en stor laddning av till, det var rent ut sagt helt fantastiskt gott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar