tisdag 21 april 2015

På två hjul

I något slags försök att få lite fart på min ämnesomsättning så försöker jag att få in så mycket rörelse som möjligt i vardagen, och som ett av försöken så cyklade jag till jobbet igår. Eller tja, hela familjen cyklade för Lukas som just lärt sig cykla ville ju såklart också göra just det till dagis.



Hur söt kan man vara....?

Cykla är ju däremot rätt... tråkigt. Ja om det inte är precis platt och vindstilla möjligen. Dunkehallabacken den sista biten hem är ju däremot INTE att leka med, jag fattar inte hur maken lyckas cykla hela vägen upp??? Jag har ju oxå en (hyfsat) vettig cykel med 21 växlar, men efter bara några meter upp i backen får jag sån mjölksyra i låren att jag skulle kunna tänka mig att amputera vid ljumskarna... Hade tänkt att det skulle gått lite lättare nu när man är i hyfsad form i alla fall, men nej nej, det hjälpte ingenting. Eller nja, det är ju inte så att jag inte ORKAR cykla, det är ju bara den jävla mjölksyran som sätter stopp för det. Irriterande.

Ska i alla fall försöka att cykla till jobbet lite då och då när det är fint väder, man piggnar ju åtminstone till lite.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar