måndag 6 april 2015

Påskledigt!

Åh vad skönt med lite påskledigt! Vet inte om nån märkte det eller ej, men det fick bli lite blogg-ledigt med, skönt det också, även om jag inte direkt känner mig tvungen att prestera något särskilt här. 

I torsdags fick det bli halvdag, och jag och maken började ledigheten med en lunch på Rosegarden (fantastiskt god mat där) innan vi hämtade barnen och begav oss mot Göteborg. Jag hade bokat två nätter på Novotel, och den enda vaga planen jag hade var att vi skulle gå i slottskogen om vädret tillät, så det var ganska prestigelöst. 

Det blev lite shopping och god mat, och eftersom vädret faktiskt VAR ljuvligt så spenderade vi nästan 5 timmar i slottskogen, med brorsan dessutom. Vi tittade på sälar, getter, älgar och hästar, och sen blev det en lång stunds lek i Pliktaparken med lite picknick från ICA Focus. Gött....




Det vi gjorde mest i Göteborg var att äta gott (vem kan klaga på två hotellfrukostar - där det fanns både pannkakor och croissanter) och att ta det rätt lugnt. Vi shoppade lite smått, och spenderade minst en timme i den stora Toys'R'Us butiken vid Backaplan, så även barnen var rätt nöjda.

På hemvägen plockade vi med oss brorsan och köpte med lite god varmrökt lax, Till det blev det grillad polenta och en avokado/mango/melon salsa, lätt och gott som påskmiddag!


Påskdagen åkte jag och brorsan upp till IKHP, där jag inte varit sen jag var liten, och knatade runt en mil. Snacka om kuperat, hade jag försökt springa däruppe hade jag nog dött efter 50 m....

Under tiden var maken hemma och lekte med barnen, så som sagt, lugnt och skönt har varit ledorden i påsk, och det har varit extremt välbehövligt för oss alla!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar