torsdag 9 april 2015

Vobb

Eftersom Oliver fortfarande är rejält förkyld så planerade jag in att jobba hemifrån (eller vobba, om man så vill) från lunchtid idag. Det är ingen idealisk lösning alltid, men samtidigt gör den att jag kanske åtminstone hinner hålla undan så inte arbetshögen växer istället för att komma tillbaka till 67 olästa mail som måste hanteras.

Och SKA man nu vobba, så kan man ju likaväl göra det lite bekvämt för sig...

 Min nya fina GIGANTISKA tekopp från indiska, med mitt nyfunna favoritte Yogi (det är egentligen inte alls ett te, utan bara en massa kryddor som ingefära, kanel och svartpeppar, det smakar ungefär som chai-te) och en skål med keso, kvarg, havregryn och kokosflingor.

Hade först tänkt sätta mig ute, men eftersom det är halv storm fick jag ganska snabbt överge den tanken - då är det ju perfekt att sitta i uterummet istället! I morgon hade jag tänkt vara ledig så barnen får ha lite påsklov, även om nu Oliver redan fått lite ledigt, men jag misstänker att jag kan behöva plöja igenom lite jobb då med. Nåväl.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar