måndag 18 maj 2015

Mina bloggtips

Jag följer en massa olika bloggar, men sen hinner jag oftast bara läsa dem jag känner för för stunden. Bloggarna täcker in allt från privatliv till mode, kost och mat och så självklart träning. Tänkte jag skulle tipsa om några favoriter från varje kategori, kanske hittar du oxå en favorit! (ps, jag använder bloglovin för att följa mina bloggar, enkelt, gratis och smidigt!)

Mode/Skönhet:

Linda Hallberg har en skönhetsblogg som uppdateras dagligen, med både olika looks, produkttips och ibland lite mode. En solklar klassiker!









Kost/Mat:

Haha, här har jag extremt många bloggar att välja bland... Här är ett par favoriter i alla fall!

How sweet it is, där Jessica är underbart mänsklig i sina försök att inte totalt hänge sig åt alla sötsaker och framförallt choklad. Många fantastiska sötsaker, främst, men även ett och annat matrecept, och ibland en egen länksamling "Tuesday Things".







Joy the Baker är nog en av dem som gör flest recept i min egen smak (av de amerikanska bloggarna i alla fall), med mycket blandning av salt och sött (vem kan tex motstå sötsalta rostade mandlar???)









Honestly yum är mer en renodlad mat och cocktailblogg, och jag tror att den faktiskt drivs av en kille om jag inte minns fel. Fantastiska matfoton dessutom!





Sedan har vi ju de bloggarna som är 50/50 kost och träning, där finns det två solklara favoriter:

Tasty Health - bloggen där du kan hitta i princip vilken sötsak som helst fast i nyttig form. Kanelbullar, äppelpaj, puddingar och chokladbomber, här hittar du saker som du inte trodde var möjligt att göra med bra näringsvärden!




Fanny Roethlisberger har kanske ett svåruttalat namn, men det är svårt att inte tycka om tjejen. Med en mörk bakgrund med ätstörningar har hon idag världens skönaste inställning till livet och till mat. Här kan man hitta både träningstips och recept, för att inte tala om inspiration...









Träningsbloggar:

Inspirational mondays är en okomplicerad favorit där det helt enkelt postas ett gäng inspirationsbilder varje måndag, som trots bloggtiteln INTE visar bilder på smalast möjliga tjejer utan snarare på friska, vältränade människor. Och mat (klart det är matbilder på den här bloggen med!).

Vill man ha lite mer hårdfakta är det såklart Styrkelabbet som gäller! Här finns det kanonbra information om anatomi, styrketräning, kosthållning och deff, helt enkelt en nödvändighet om man vill ha lite koll på vad man gör (och vad man bör göra) på morgonen...






Där har ni några av mina favoriter, självklart finns det dock många, många fler! Hoppas du hittar något du gillar med, och du, glöm inte gilla min blogg med på bloglovin, så missar du inga uppdateringar!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar