söndag 23 augusti 2015

Friluftsliv

Vilken fantastiskt skön helg det har varit! Grymt väder och en massa trevligheter på det, dessutom oerhört nöjd över hur jag utnyttjar den =)

I lördags åkte vi ut till Örserum och hyrde en kanot på Smålandsgården. 

Se där, lite lagom svettig och skitig, precis som det ska vara ;-)

Måste vänja mina barn vid naturen lite mer känner jag, så de inte tycker det är läskigt med myror, barr och annat småskoj man kan stöta på....

Vi metade, dock utan minsta napp, kan bero på att det var mitt i strålande middagssol bland annat... Det simmade däremot runt en hel del stim stora aborrar, de verkade bara inte så sugna på att nappa. 

Alla utom jag badade (jag är ju inte dum, det var ju inte minst 27 grader, som jag vill ha det... ;-)

Kvällen avslutades med en grillbuffé på Smålandsgården, en ljummen sensommarkväll med fantastiskt ljus! 
Dagen var på det stora hela lyckad, förutom att tålamodet hos barnen tröt extremt fort i och med att inte fisken var på hugget... Tack vare det fantastiska läget så kunde i alla fall jag och maken sitta och ta en kall öl i lugn och ro medans barnen lekte vi strandkanten, vilket gav lite guldkant på dagen för oss alla tror jag!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar