fredag 21 augusti 2015

Lortgris

Jag verkligen ÄLSKAR värmen vi har och har haft nån vecka nu, även om den inte kom förrän efter man börjat jobba. Det är nåt med värmen, och den här sommaren i allmänhet, som liksom får mig att vilja skita ner mig litegrann. Jag störs inte av att vara lite svettig och skitig, sandig eller jordig, på samma sätt som jag brukar. Dessutom blir det lite extra skönt när man ser ställer sig i duschen och spolar av sig dagens upplevelser :)

Idag var vi ute på Vidablick med jobbet och hade lite konferens och på eftermiddagen lekte vi klassiska teambuilding-lekar, egentligen inget fantastiskt kul som så, men vi vårt lag kom ändå i rätt bra stämning så vi skrattade en hel del. Och svettades, ska tilläggas, det är ganska varmt att vara mitt på en fotbollsplan, mitt på dagen, i gassande sol, och försöka ta sig någonstans i ett enormt gummiband.

Eftersom det nu verkar bli sista helgen med riktigt kanonväder så ville vi (=jag, och de andra får stå ut med mig) hitta på nåt kul ute, så vi ska åka ut till Smålandsgården i Örserum, hyra kanot att paddla runt i, meta lite, ev. bada (nja, alla UTOM jag i det fallet) och ha det gött i solen. Det är åtminstone min vision, det slutar säkert med att ungarna slår ihjäl varandra och jag och maken med, men vad sjutton, det blir ju vad det blir...

Kan det vara så enkelt att skitigt = roligt?!?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar