lördag 28 november 2015

Pepparkaksbak

 Idag har vi haft lite .. ja, jag tänkte säga julmys, men det är ju inte riktigt sant. Men vi har i alla fall bakat pepparkakor och pyntat lite här hemma, pojkarna har varit jätteduktiga och bakat en jättesats alldeles själva, men hur man än vänder sig så tror jag att jag var den som var tröttast när allt var klart ;-) Det ÄR mysigt, men också jobbigt, och det finns tillräckligt med "alltingärsåperfekt"-inlägg ändå nu inför jul, utan att jag behöver spä på det.

Här hemma bakar vi elgitarrer, barnvagnar, händer, pingviner, sjöhästar och giraffer till jul. 
Mitt tips är att lyfta in ett litet bord i köket, blir lite enklare för dem (även om det inte blir det för min rygg). 


Båda barnen har varsitt förkläde som de fick förra
julen, inköpta på Åhlens om jag inte minns fel. 

Det är ändå väldigt kul att se dem jobba bra ihop! (dvs utan att slåss)
 I morgon blir det lite första-advents-mys med grannarna, det blir nygjord julskinka och tomtegröt - gott i all enkelhet!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar