fredag 4 december 2015

Julklappsjakten

De som känner mig vet att jag ofta är ute i tämligen god tid med julklappar. Årets första inköptes någon gång i början av hösten, när vi var på Ge-Kås och köpte leksaker, men sedan dess försöker jag fylla på lite allteftersom.

Barnen är numer galet svåra att köpa paket till, eftersom jag gärna vill ge något vettigt, och inte bara färgglada plastleksaker som går sönder inom kort... De har ju liksom alla leksaker som finns, känns det i alla fall som (speciellt när man städar). Helst vill jag ju dessutom att leksakerna ska främja fantasin... Egen telefon eller platta kommer inte bli aktuellt för någon av dem (Oliver har dock redan en vanlig telefon), men nåt tv-spel kommer väl få bli julmorgonens underhållning.

Precis som de senaste 3 åren så kommer de även få en upplevelse - vi åker till badhuset i Skövde, sover på hotell och går och bowlar. Det brukar vara väldigt uppskattat, även om det inte blir ett fysiskt paket. Det är ju förresten inget de kommer lida brist på, mormor och morfar brukar komma med kassavis med julklappar....

Svårast i år var maken, vi bestämde oss för att börja byta paket med varandra igen förra året, det blir så tråkigt att inte få några paket annars... Till honom hittade jag faktiskt den perfekta julklappen förra veckan (nix, kommer inte skriva vad det var, han läser ju det här), så nu känner jag mig i princip färdig! Mycket skönt, den stressen är ju liksom inte rolig annars.

Men som sagt, det som återstår lite smått till är barnen (de är 5 och 9 nu, ifall nån glömt ;-), så har ni några tips här så tas det tacksamt emot!

Den här bilden är två år gammal, om jag inte minns fel, och jag måste säga att lite snö gör ju underverk med julkänslan...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar