måndag 7 december 2015

Svårmöblerad yta

Det här har varit en himlans trevlig helg (känner att jag ganska ofta säger det, men det måste ju vara ett bra tecken), med träning, fika och sen skön slappekväll hemma hos kompisar - jag menar en kväll hemma hos nån där du kan ha mysbrallor måste vara en perfekt kväll eller???

I går jobbade vi lite på vår nya arbetshörna, det är dags att flytta undan leksaksköket som barnen haft i vardagsrummet de senaste 9 åren, och ersätta det med en arbetshörna med laptop och plats att göra läxor. Nu är det ju en av de absolut svåraste sakerna att göra riktigt bra, just en arbetsplats, men jag tror vi har kommit på en bra lösning faktisk, eller, jag hoppas det åtminstone.

Det finns ju fördelar med att kunna rita upp saker i 3D ibland ändå :)

Den randiga väggen är den befintliga, och min tanke är att rama in arbetsplatsen med björkplywood (antagligen) för att få den att bli lite mer markerad. Hyllan på väggen är till för att jag och maken ska kunna stå och jobba om man tex jobbar hemifrån, så man slipper ont i axlar och nacke (den går att fälla ner när den inte används). Hittills är det bara skrivbordet och pallen som är inköpt...

Har inte riktigt bestämt mig för om jag vill måla plywooden eller ej, eller kanske vitlasera?

Kanske bara måla en del vit?


Svårt att få bilden att se ut som vitlasyr, men här är ett försök.




Arbetsplatser är jättesvåra, för man har så mycket funktion som måste finnas med, och det blir lätt rörigt med en massa pärmar och sånt. Tar tacksamt emot tips och synpunkter!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar