fredag 22 januari 2016

Friday Things

Efter den översvallande feedbacken från förra fredagen (Ha. Ha. Ha) så får väl detta inlägg fortsätta under titeln Friday Things då... :)
  • Tösen som lämnade stan och flyttade ut i en stuga helt själv på landet fascinerar mig. Jonna Jinton tar fantastiska naturbilder, och jag är uppriktigt imponerad över att man vågar ta ett så stort steg. I det här inlägget får man en kul överblick över ett liv som skiljer sig en del från "normen"!
  • De som känner mig riktigt väl vet att jag hatar att prata i telefon. Alltså, det finns tusen sätt att kommunicera på, sms, skype, messenger, you name it.... Att prata i telefonen känns helt onödigt, och är du som jag så lär du känna igen åtminstone några punkter på den här listan!
  • Det finns oändligt med listor på hur man ska förbättra sin vardag, vara "mindfull", göra karriär, slappna av osv osv, orkar till 99% inte ens läsa skiten. Men ibland hoppar det upp en som känns liksom rimlig, och då kan man kanske tom få lite inspiration för dagen. Man måste ju bara älska punkt 6...
  • Jag dagdrömmer om semester, och att vandra. När det gäller att hyra semesterhus så tycker jag att Novasol är bäst, men vill jag drömma om vandring så är det Vandra.se som gäller...
  • Så här års brukar det ju dyka upp en hel del storfilmer på bio, och nu är det i alla fall två stycken jag absolut känner att jag måste se: The Revenant med Leornardo di Caprio och Tom Hardy (hallå, Mad Max, mums...) och så självklart Tarantinos nya film The Hateful Eight. Nu måste jag bara på nåt sätt få loss en kväll så jag kan gå på dem, får väl gå själv om inte annat.






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar