fredag 8 januari 2016

Kan jag få låna ditt mål?

Jag känner mig så himla ... meningslös, just nu. Meningslös på det sättet att jag inte har nåt mål, inga drömmar och inget att sträva efter, förutom ett mål jag kämpar med men aldrig riktigt verkar nå. Deprimerande, helt enkelt....

En anledning är att vi oftast vid den här tiden har bokat och bestämt semestern till sommaren, men i år verkar jag liksom inte riktigt "få till det". Jag har inget bestämt sug i kroppen efter nåt särskilt, och även om jag absolut vill åka till Kroatien fler gånger så är jag rädd att det är lite "stökigt" med flyktingkriser och allt - kanske väldigt fånigt och oupplyst, men så är min känsla. Frankrike lockar inte heller som det brukar, okänt varför.

Bara "dra runt" i Tyskland har vi ju testat innan och det känns så ofärdigt på något sätt, som om man inte haft en "riktig semester" (det här kan vara rekordanvändning av citattecken känner jag). En sväng typ till Legoland är väl den enda saken jag kommit på att jag vill göra, för barnen skull, men i övrigt? Det är liksom bara tomt där jag brukar kunna föreställa mig vad jag vill göra på semestern...

Semestra i Sverige är inte min grej heller, det räknas inte som en "riktig semester" heller, och blir bara dyrt. What to do.... Visst, barnen är större, så vi kan säkert vara mer spontana och åka nånstans närmare inpå, men det hjälper ju inte min känsla av tomhet för att vi inte har nåt mål på semestern.

Det finns ju ett par förutsättningar för att semestern ska bli lyckad, den största är ju att om inte barnen är glada så är jag absolut inte glad (dessvärre finns det inga garantier för motsatsen heller), och barnen är glada om det finns tillgång på badvatten i något slag (hav, sjö, pool). JAG är glad om det inte innebär en vanlig charterresa...



Jag är självklart införstådd i att man inte kan ta någon annans mål och göra till sitt eget, men jag skulle behöva lite tips och inspiration. Vad ska DU göra i sommar? Vad gjorde du den där sommaren som blev så fantastisk? Vad ska du INTE göra? Eller, för den delen, vad har du för mål med det här året, även om det inte handlar om semestern?

Ja JAG gillar ju vatten med, och SOL!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar