fredag 12 februari 2016

Friday Things

Så var jobbveckan till ända igen och den bästa biten återstår, vilket naturligtvis innebär att det är dags för Friday Things igen!


  • Torrschampo är ju räddaren i nöden många gånger när håret inte vill nåt annat än att ligga slickat på huvudet. Jag fick tips av en kompis om Batistes torrschampo (jag köpte mitt på Åhlens men det fanns billigt här på Nordicfeel) och köpte två olika för att testa - en för brunt hår med liiiite färg i, och så en som doftar helt galet gott av kokos... Snacka om att den luktar sommar, på ett riktigt bra sätt!!! Kan bara göra som min kompis och rekommendera den vidare!
  • I veckan var jag och ett par kollegor på Möbelmässan i Stockholm, som alltid väldigt välbehövligt att få lite inspiration och influenser, även om själva möbelsortimentet kändes lite som det var ett "mellanår", dvs inga större nyheter. Jag hade bara med mig mobilen, och fotade mest för att jag ville ha koll på byggnationerna, men här kommer lite av det jag kikade på.

  • Vill ni läsa mer om trenderna på mässan så rekommenderar jag Trendenser, Sköna hem eller Hitta hem. Ett par reflektioner från mig var att det är relativt murriga färger, med väldigt många gröna, blågrå och så lite ljusare rosa nyanser. Fortfarande mycket trärent blandat med textiler och målade ytor. 
  • Det är nog ingen som missat att det är Alla Hjärtansdag på söndag - även om det känns extremt kommersiellt och "påhittat" här i Sverige. Små billiga nallar med hjärtan på känns väl inte direkt som något äkta, men jag är egentligen positivt inställ till grundtanken att man kan uppskatta de man älskar i sitt liv lite extra. I min värld går ju dessutom vägen till hjärtat genom magen, så varför inte börja dagen med en kopp varm choklad tillsammans, för att kanske ta en kärlekscocktail lite senare?
  • Nästa vecka är det ju sportlov, och även om jag kommer jobba som vanligt mesta delen av veckan så vill man ju gärna göra något extra med barnen. Vet inte om man kanske skulle ta en tripp till UppTech? Jag tar gärna mot förslag på (inte alltför dyra) aktiviteter!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar