fredag 19 februari 2016

Friday Things

Wohoo, så var det fredag igen! Jag vet inte hur många av er som varit iväg och gjort nåt särskilt på sportlovet, skulle själv väldigt gärna åkt iväg och åkt lite skidor, men det är ju liksom lite för dyrt helt enkelt... Så, vad har hänt för intressant den här veckan på nätet då?


  • ...fast jag börjar med nåt som egentligen inte alls hänt på nätet, utan som hände alldeles privat för ca 3 veckor sedan, och det var att jag blev med tatuering (igen)! Jag hade haft en tanke om att jag ville ha nåt på underarmen, sen blev det ett väldigt snabbt och spontant beslut visserligen, men jag är väldigt nöjd! Har dock lite roligt över alla som vill veta "meningen" med tatueringen, jag kan tolka in en massa meningar om ni vill (slå sig fri, ta sig utanför boxen), men egentligen valde jag den för att den helt enkelt kändes rätt.
  • Vandringsbloggen har fått en ny adress och lite övrig uppfräschning, det är en av Sveriges största vandringsbloggar och här kan man få både tips, inspiration och en massa annat matnyttigt när det gäller vandring. Just nu finns där bland annat lite inspiration när det gäller Höga Kusten Hike - en grej jag känner att jag skulle kunna lägga på min bucketlist...
  • Naturligtvis måste man ju tipsa om nåt gott att dricka till helgen med, och cocktails är ju en favorit hos mig (även om jag inte dricker det särskilt ofta). Vill man då ta fram sin lite mer fantasifulla sida finns här en massa cocktails inspirerade av sagofigurer - personligen hade jag val "Warlord"!
  • Det är bara att inse - det spelar ingen roll hur mycket man tränar, äter man en massa extra-gott varje dag så sätter det sig lik förbannat på ställen man inte vill ska växa. Nu gäller det att skärpa sig lite, utan att det ska sätta sig i huvudet, men samtidigt vill man kanske ändå ha nåt gott till helgen. Vad sägs då om jordnötsfudge av Roethlisberger?
  • Vad ska vi äta för något gott då? Måste ju säga att jag blev grymt sugen på riktiga tacos efter att ha sett Mästerkocken i onsdags. Ni vet, såna där med riktigt fräscha ingredienser, inte den gamla vanliga trötta köttfärsen... 
  • Till helgen ska jag på en 40-årsfest med tema "Rock". En kollega var vänlig nog att låna ut lite band t-shirts till mig (och hälften av personerna som ska gå på festen), så på lördag kommer jag stolt representera Cannibal Corpse - ett stort dödsmetallband tydligen. Ska bli väldigt kul att se alla på festen!
Avslutningsvis, hoppas att ni alla får en riktigt skön weekend!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar