onsdag 3 februari 2016

Vab och ny arbetshörna

Igår vid lunch ringde det från skolan och man berättade att Oliver mådde dåligt, så det var bara att sätta sig i bilen och hämta honom, stackarn. Vet dock inte riktigt exakt VAD det var med honom, han fick illamåendeattacker till och ifrån, men är pigg i övrigt och har inte kräkts heller. Aptit har han med, så det känns inte direkt som maginfluensa? Idag är han nästan helt som vanligt, mår lite illa precis när han ätit (vilket han dock gör glatt), så jag tänker att det får bli skola som vanligt i morgon.

Det är ju ändå lite skillnad på att vabba nu mot när barnen är små, speciellt när de som nu mår rätt bra på det stora hela. Vi tog sovmorgon båda två, åt en sen och långsam frukost, och jag toppade morgonen med ett yogapass - vilken lyx! Inser också att det är så himla sällan man är själv med bara ett av barnen, och den tiden behövs ju - vi har pratat om allt mellan himmel och jord hela dagen! Som en bonus har jag också fått vila lite, har känt mig ganska hängig i ett par dagar - somnade tex direkt på soffan i går när jag hämtat Oliver.

Nu när jag ändå var hemma, i dagsljus, så passade jag på att fota hur arbetsplatsen blev här hemma, även om den inte är riktigt färdig. Det saknas ett klaffbord i ståhöjd - så att vi kan stå upp och jobba vid datorn, och en matta - som både ska hålla ihop ytan och skydda golvet.

Tanken med en arbetsyta i vardagsrummet är att vi dels ska kunna hjälpa Oliver med skolgrejor smidigt även när vi tex grejar i köket, vårt gamla "datorrum" ligger ju liksom lite för sig självt.


Mappsystemet från IKEA hjälper till att hålla undan all post som annars alltid hamnar på matbordet (vilket jag verkligen hatar). 


Klämmorna håller småsaker på plats!



Jag känner mig på det stora hela rätt nöjd, ytan funkar som jag vill, även om det nu saknas lite smågrejor. En liten bieffekt blev däremot att vi skulle behöva måla om en annan liten vägg i vardagsrummet, men det är ju ganska snabbt gjort.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar