fredag 18 mars 2016

Friday Things

Idag är jag tillbaka på jobbet med, och håller tummarna för att Oliver orkar med hela dagen i skolan... 3 dagar hemma med VAB och man blir ju lite småknäpp, tex spenderade jag en stund i går med att kratta bort snön från min gräsmatta, med den följden att jag nästan kramp i konstiga muskler i ryggen idag. Nåväl.

  • Andra saker man kan göra nu när det sakta börjar bli vår är ju att plantera saker. Min basilika har börjat visa små, små blad, och jag har gjort en första omplantering av mina chiliplantor. All is well. 
  • Det är väl nästan ingen som så här års INTE börjat åtminstone fundera på sommar och semester. Vill man bli mer inspirerad och få tips om resor i alla former så är sidan Wanderlust en helt fantastisk utgångspunkt!
  • Inte alla semestrar blir ju däremot som man föreställt sig i huvudet, genom att klicka på bilderna här kan du se hur verkligheten speglas gentemot den perfekta bilden av ditt resmål. Roligt och faktiskt lite nyttigt, så man har lagom förväntningar!
  • Må alla hippietrender fortsätta bland folk, vill du nu inte jäsa din egen kombucha så kanske du kan testa att göra egna mejerivaror, som tex smör? Inte ens svårt ju... Välj ekologisk grädde!
  • Jamie Oliver känner väl de flesta till, men jag vet inte hur många här i Sverige som vet hur engagerad han är i att få britter (och resten av världen) och då framförallt barn att lära sig att äta nyttigare mat? I en sex punkter lång åtgärdsplan har han haft som en punkt att införa en sockerskatt på läsk, och nu verkar det faktiskt ta lite fart i landet på andra sidan kanalen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar