fredag 13 maj 2016

Friday Things

Oj oj, här har det visst varit alldeles för dött i veckan... Nåväl, jag skyller åtminstone delvis på att det fina vädret gjort att man hellre gjort annat, och dels på att jag var iväg i Stockholm över dagen igår för att gå på Ljud-, Ljus- och Bildmässan. Men nu kör vi!

  • Mina rabarber, som står i ett söderhörn mot en vägg, har vuxit sig i princip fullstora, så jag har hunnit göra ett par rabarber-smulpajer de senaste två veckorna. Man kan ju inte ALLTID göra smulpaj, så jag tänkte jag skulle testa två nya recept framöver - dels Rabarberkladdkaka och sen Saftig rabarberkaka. Mer är ju ändå bättre???
  • Innan vi lämnar ämnet rabarber... (ni märker att det är en favorit så här års va?). Vad sägs om det här - Rabarbermojito. Låt mig säga det igen. Rabarber. Mojito. Vad kan gå fel?
  • I händelse av varmt väder kan det ju bli så att man blir sugen på Milkshake. Jordgubb i all ära, men ibland vill man ändå variera sig lite. Och kanske dessutom spetsa den en... gnutta? Måste testa den här spetsade blåbärspajs-milkshaken...
  • På min födelsedag fick jag "vänligt" (puss på dig) nog en burk Nutella av en kompis, och klart man ska hitta på något gott med den då (som om det går att göra nåt som inte är gott när det är Nutella inblandat). En liten Nutella French Roll kanske?
  • Man måste ju äta lite vanlig mat med, och är det fint väder så kan det vara skönt att inte stå i köket HELA dagen. Jag gillar "one-pot" rätter, och den här kycklingen med parmesan ser grymt god ut!

Må ni alla ha en superskön helg, trots kommande regn!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar